


Laugforsamlingen blev afholdt i Skovhytten på Kragerup Gods, i strålende solskin.
Arrangementet begyndte med indlæg fra Canadas ambassadør i Danmark, Carolyn Bennett.
Carolyn Bennett holdt et stærkt indlæg om sit liv og virke, og relationerne mellem Canada og Danmark, herunder det arktiske område.
Formanden Jens Grønkjær aflagde beretning, herunder at Lauget den 1. januar 2026 har 380 medlemmer, fordelt på 262 danske og 118 internationale medlemmer.
Laugets første formand, nu næstformand Svend-Erik Kristensen, ”emigrerer” til Bornholm til efteråret, og har som følge heraf valgt at udtræde af Laugstyrelsen.
Forsamlingen sagde Svend-Erik mange tak for sine 12 års indsats i Laugstyrelsen, og ønsker Svend-Erik alt det bedste på Solskinsøen.
Formanden overrakte Svend-Erik nogle HBL-øl og bitter. Svend-Erik takkede for 12 spændende år, og han glæder sig til at deltage næste år, som menigt medlem af Lauget.
Ny næstformand er Jacob Stryhn, og Carl Østergaard indtager den vakante plads i Laugstyrelsen.
På billederne ses Carolyn Bennett, formand Jens Grønkjær med afgående næstformand Svend-Erik Kristensen, og Oldermand Finn Berggren.
Oldermanden optager Carl Østergaard i Laugstyrelsen.
Fotos: Alan Thagaard


